بودجه خزش در سئو

crawl bughet چیست,افزایش بودجه خزش,بودجه خزش

بودجه خزش مفهومی است که حتما در حین یادگیری سئو سایت با آن روبرو شده اید. یکی از مسائل نگران کننده برای مدیران وب سایت ها این است که صفحه جدیدی که بر روی سایت خود ایجاد می کنند حتی بعد از گذشت چند هفته همچنان توسط گوگل ایندکس نشده باشد. این مساله یکی از اتفاق های ناخوشایندی است که اگر با بودجه خزش و نحوه عملکرد خزنده های گوگل آشنایی نداشته باشید ممکن است برای شما نیز رخ بدهد.

بنابراین اگر فکر می کنید هنوز این مفاهیم را به خوبی درک نکرده اید ادامه این مطلب را از دست ندهید. آشنایی با بودجه خزش شما را در بالا بردن رتبه سایت خود و ایندکس شدن صفحات آن توسط گوگل کمک می کند.

بودجه خزش چیست؟

در ابتدای بحث لازم است اطلاعاتی در رابطه با خزنده های گوگل و ربات ها داشته باشیم تا به خوبی درک کنیم که بودجه خزش چیست. روزانه تعدادی از صفحات سایت شما توسط خزنده های گوگل بررسی می شوند و ممکن است این خزنده ها برخی از صفحات را ایندکس کنند. به این معنا که اطلاعات آن صفحه در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره شده و به کاربران نمایش داده می شود.

بودجه خزش (Crawl Budget) به تعداد صفحاتی از سایت شما گفته می شود که در هر روز توسط خزنده ها بررسی می شوند. این میزان می تواند به طور روزانه تغییر کند، اما در کل به عنوان یک فاکتور نسبتا پایدار شناخته می شود.

عوامل زیادی وجود دارند که نرخ کراول یا خزیدن ربات ها را تعیین می کنند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع صفحه
  2. جدید بودن صفحه
  3. تعداد لینک های داخلی و خارجی

اگر اخیرا صفحه ای را در وب سایت خود ایجاد کرده اید و دوست دارید هر چه سریعتر به کاربران نمایش داده شود و رتبه خوبی کسب کند، باید کراولرها (خزنده های موتور جستجو) را به سمت آن بکشانید. درواقع گاهی ممکن است مدت ها طول بکشد تا خزنده ها متوجه یک صفحه جدید شوند؛ بنابراین اگر می خواهید سئو سایت خود را با اتلاف وقت کمتری بهبود ببخشید، باید به درستی بدانید بودجه خزش چیست و از چه راه هایی می توان آن را ارتقا داد.

crawl bughet چیست,افزایش بودجه خزش,بودجه خزش

کراولرهای گوگل چه فرآیندی را طی می کنند؟

تا اینجا دریافتیم که بودجه خزش یا Crawl Budget چیست اما شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید خزنده ها و ربات ها دقیقا چطور کار می کنند. همانطور که گفتیم وظیفه خزنده ها، کراول کردن صفحات سایت و ایندکس کردن موارد مفید است. برای این کار یک ربات لیستی از URLهای سایت را دریافت می کند و مطابق آن عمل می کند. این خزنده ها با مشاهده نقشه سایت و بک لینک ها تصمیم می گیرند که در گام بعدی چه صفحاتی را اسکن کنند.

اگر ربات گوگل متوجه خرابی یا تغییر در برخی از لینک ها شود، صفحه ایندکس شده خود را به روزرسانی می کند.به عبارت دیگر هدف خزنده های گوگل این است که محتواهای مفید سایت های مختلف را ایندکس کنند، تا زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، به روزترین و مفیدترین صفحات را مشاهده کند؛ بنابراین خزنده های گوگل با دقت زیادی مراقب داده های ایندکس شده هستند.

خزنده های گوگل به طور مداوم فایل robots.txt در سایت شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که اجازه دسترسی و اسکن کردن صفحات سایت را دارند.

چگونه متوجه شویم که بودجه خزش سایتمان کم شده است؟

هزاران سایت در بستر اینترنت وجود دارند که روزانه مطالب جدیدی را منتشر می کنند یا محتواهای قبلی خود را به روزرسانی می کنند. برای اینکه تمام این سایت ها بررسی شده و بهترین موارد برای نمایش به کاربران برگزیده شوند، گوگل نیازمند یک ساختار قدرتمند و عظیم است. خزنده های گوگل در هر روز تعداد زیادی از سایت ها را اسکن می کنند؛ با این حال هنوز هم نمی توانند زمان نامحدودی را برای اسکن یک سایت اختصاص دهند، بلکه برای هر سایت یک بودجه خزش معین وجود دارد.

پس در صورتی که می خواهید صفحات مهم تری در سایت شما ایندکس شوند، باید صفحات غیرضروری و اضافی را از دسترس ربات ها خارج کنید تا وقت خود را برای مطالب مفیدتری صرف کنند. به این ترتیب با بهینه سازی نرخ بودجه خزش، قادر خواهید بود تعداد صفحات ایندکس شده خود را افزایش دهید و رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید.

اما سوال اساسی این است که از کجا متوجه شویم بودجه خزش سایتمان کم شده است؟ سریع ترین راه برای کشف این موضوع مشاهده گزارش های سرور سایت است. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. با مراجعه به سرچ کنسول سایت خود و کلیک روی Settings، گزینه Crawl stats را انتخاب کنید.
  2. در این بخش شما به صفحاتی که خزیده شده اند دسترسی خواهید داشت.
  3. میانگین صفحات خزیده شده (Average crawled per day) در روز را محاسبه کنید و آن را یادداشت کنید.

بودجه خزش چیست,بودجه خزش در سئو,بودجه خزیدن

حالا باید تعداد کل صفحات سایتتان را بر عدد میانگین تقسیم کنید. اگر در انتها عددی که به دست می آورید بیشتر از ۱۰ باشد، به این معناست که ربات های گوگل می توانند روزانه تنها یک دهم از صفحات شما را اسکن کنند. پس به نظر می رسد بهتر است بودجه خزیدن سایتتان را بهینه کنید. اگر عددی که به دست آوردید کمتر از ۳ باشد جای نگرانی نیست و بودجه خزش سایت شما نسبتا مطلوب است.

گوگل کدام url ها را کراول می کند؟

اکنون به اجمال فهمیدیم که بودجه خزش چیست و خزنده های گوگل چطور رفتار می کنند. سوال بعدی که باید به آن پاسخ دهیم این است که ربات ها کدام URLها را کراول یا اسکن می کنند؟ مهم ترین راهی که خزنده های گوگل از طریق آن به صفحات یک سایت دسترسی پیدا می کنند، نقشه xml سایت است. علاوه بر این پیوندهای داخلی یا خارجی نیز ربات ها را به سایت شما هدایت می کنند؛ به همین خاطر همواره توصیه می شود نقشه سایت را به طور مرتب چک کنید تا از سالم بودن URLها مطمئن شوید.

کراول باجت چیست

روش های افزایش بودجه کراول

قطعا صرف اینکه بدانیم بودجه خزش چیست کمکی به بهبود سئو سایت ما نخواهد کرد. بنابراین باید راهکارهای عملی را برای بهینه کردن بودجه کراول یا خزش سایت به کار ببریم تا به هدف افزایش رتبه سایت دست پیدا کنیم.

در ادامه مهم ترین روش های افزایش بودجه خزش( Crawl Budget) را مطرح می کنیم:

کاهش خطاها

وجود خطاها مانع کراول کردن خزنده ها می شود و می تواند به سئو سایت شما لطمه بزند. پس در گام اول برای افزایش بودجه خزش باید خطاهای سایت را شناسایی و برطرف کنید. یک راه ساده برای کشف ایرادات ساختاری و سئو فنی این است که گزارش های سرور خود را دریافت کنید. همچنین کنسول جستجوی گوگل می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. در این مرحله لازم است ریدایرکت ۳۰۱ و ۲۰۰ را پیدا کنید و بقیه URLها را تعمیر کنید. شاید لازم باشد کدها را اصلاح نموده یا URL را به جای دیگری هدایت کنید.

مسدود کردن برخی از صفحات سایت

ممکن است در سایت شما صفحاتی وجود داشته باشند که تمایلی ندارید توسط گوگل دیده شوند. اگر خزنده های گوگل وقت خود را برای اسکن کردن این صفحات تلف کنند بودجه کراول شما کاهش پیدا می کند و شانس ایندکس شدن صفحات مهم تر را از دست خواهید داد.

بهترین کار این است که مشخص کنید خزنده ها کدام صفحات را باید کراول کنند. می توانید سایر بخش ها که نیازی نیست توسط ربات ها اسکن شوند را از طریق robots.txt مسدود کنید. با این کار خزنده های موتور جستجو به این صفحات دسترسی نخواهند داشت.

لینک بیلدینگ

از جمله عواملی که می تواند به بهبود نرخ کراول سایت شما کمک کند این است که لینک های خارجی بیشتری دریافت کنید. لینک سازی بیشتر به معنای کسب اعتبار و افزایش تعداد بازدیدهای سایت است. به همین دلیل لینک بیلدینگ همیشه به عنوان یک فاکتور بسیار قدرتمند برای بهبود سئو سایت شناخته می شود. ایجاد لینک برای برطرف کردن مشکل ایندکس سایت شما موثر خواهد بود و احتمال خزیده شدن صفحات سایتتان را بالا می برد.

نتیجه گیری

موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها از زیرساخت پیشرفته ای به نام خزنده ها یا کراولرها استفاده می کند. کراولرها ربات هایی هستند که روزانه چندین سایت را اسکن کرده و محتواهای مفید آن ها را ایندکس می کنند. از آنجا که خزنده های موتور جستجو روزانه قادر به کراول کردن تعداد محدودی از صفحات سایت ها هستند، برای رسیدن به رتبه سایت بهتر باید صفحاتی که برایمان اهمیت دارند را بیشتر در معرض خزیدن قرار دهیم.

بهبود نرخ بودجه خزش کار دشواری نیست و با شرکت در دوره آموزش سئو می توانید تکنیک های آن را بیاموزید. با این حال اگر زمان کافی برای انجام این کار ندارید، پیشنهاد می کنیم از یک کارشناس سئو کمک بگیرید؛ زیرا نرخ بودجه خزش در سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

لیست قیمت اتصالات رده 40 جوشی توسط آهن صنعتی فاش شد

اتصالات رده 40، به نوعی از قطعات جهت اتصال انواع لوله های صنعتی به یکدیگر گفته می شود که برای مواردی مانند تغییر مسیر خط لوله به کار می روند. این اتصالات معمولا فلزی هستند و برای تحمل فشار و دمای بالا استفاده می شوند. اتصالات رده 40 برای کاربردهای مختلفی مانند سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب، سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع و سیستم های انتقال مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند.

دو نوع مانیسمان و درزدار از انواع اتصالات جوشی هستند که در صنعت بسیار پرکاربرد می باشند. به خصوص تقاضا برای اتصالات رده 40 بنکن از نوع مانیسمان بسیار زیاد است (بنکن برند تولید کننده این قطعات است). همین تقاضا زیاد سبب شده تا استعلام قیمت اتصالات رده 40 در برخی مواقع چالش برانگیز باشد.

منظور از اتصالات جوشی چیست و چه کاربردی دارند؟

اتصالات جوشی، قطعاتی از فلز هستند که با استفاده از فرآیند جوشکاری به لوله ها متصل می شوند. این اتصالات در انواع مختلفی از جمله زانو، سه راهی، چهار راهی، کپ و... موجود هستند. همچنین جنس این اتصالات از انواع مختلفی از فلزات مانند فولاد، مس، آلومینیوم و برنج می باشد.

کاربرد اتصالات جوشی

به طور کلی کاربرد اتصالات جوشی، اتصال لوله های تاسیساتی به یکدیگر است. برخی از کاربردهای رایج این اتصالات عبارتند از:

  • لوله کشی آب و فاضلاب
  • لوله کشی گاز
  • لوله کشی بخار
  • سیستم های گرمایش و سرمایش
  • سیستم های آتش نشانی
  • سیستم های انتقال مواد
  • سیستم های کشاورزی
  • سیستم های صنعتی

اتصالات جوشی باید از مواد با کیفیت ساخته شوند و توسط جوشکاران باتجربه جوش داده شوند تا ایمن و قابل اعتماد باشند. همانطور که ذکر شد این اتصالات در دو نوع درزدار و مانیسمان هستند که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

تفاوت اتصالات درزدار و مانیسمان

تفاوت اصلی اتصالات درزدار و مانیسمان در نحوه ساخت آن ها است. اتصالات درزدار از دو قطعه فلز که با جوش به هم متصل شده‌اند ساخته می شوند، در حالی که اتصالات مانیسمان از یک تکه فلز ساخته شده که هیچگونه درزی ندارد.

اتصالات درزدار معمولا برای مواردی استفاده می شوند که نیاز به تحمل فشار و دمای بالا ندارند، اما نوع مانیسمان برای تحمل فشار و حرارت بالا طراحی شده است. از سوی دیگر اتصالات درزدار معمولا بیش از نوع مانیسمان مستعد نشتی هستند و اتصالات درزدار مقاومت کمتری در برابر موارد شیمیایی خورنده دارند. به همین دلیل معمولا قیمت اتصالات مانیسمان بیشتر از درزدار است.

منظور از رده در اتصالات لوله های تاسیساتی چیست؟

اصطلاح رده در لوله و اتصالات صنعتی، یک معیار رایج در بازار ایران است که تعیین  کننده ضخامت و وزن قطعه مدنظر می باشد. برای مثال رده های موجود در اتصالات مانیسمان 10 تا 160 هستند. توجه داشته باشید که رده بندی اتصالات تنها برای نوع مانیسمان می باشد و نوع درزدار تنها با یک ضخامت استاندارد تولید می شوند.

بهترین برند اتصالات رده 40 و سایر رده ها

اتصالات نوع جوشی با برند های مختلفی در بازار موجود می باشند که از بهترین نمونه ها می توان به اتصالات جوشی امین و اتصالات بنکن ژاپن اشاره کرد. اتصالات تولید شده توسط این دو برند از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار می باشند و احتمال نشتی یا ترکیدگی در آن ها بسیار کمتر از سایر موارد است.

برخی از پرکاربرد ترین انواع اتصالات جوشی امین و بنکن عبارت اند از:

  • اتصالات زانویی
  • اتصالات سه راهی
  • اتصالات چهار راهی
  • اتصالات کپ
  • اتصالات تبدیل

قیمت اتصالات جوشی

با توجه به نوسانات ارزی و قیمت مواد اولیه، قیمت اتصالات گوناگون نیز دچار تغییرات زیادی می شود. اما برای داشتن یک لیست کاملا بروز از قیمت اتصالات بنکن و امین، می توانید به وب سایت آهن صنعتی با آدرس ahansanati.com مراجعه کنید. در این وب سایت لیست قیمت اتصالات مانیسمان از جمله اتصالات رده 40 بنکن و همچنین امکان خرید آن ها وجود دارد.

عوامل موثر بر قیمت اتصالات

عوامل زیادی می توانند بر قیمت اتصالات جوشی تأثیر گذار باشند. برخی از مهمترین این عوامل عبارت اند از:

  • جنس فلز: اتصالات نوع جوشی از انواع مختلفی از فلزات از جمله فولاد، مس، آلومینیوم و برنج ساخته می شوند که هر یک قیمت متفاوتی دارد.
  • ابعاد اتصال: قطعات اتصالات در ابعاد مختلفی موجود هستند. اندازه ابعاد نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت می باشد؛ زیرا اتصالات بزرگتر از فلز بیشتری ساخته شده‌اند و طبیعتا ساخت آن ها هزینه بیشتری دارد.
  • برند: برخی از برندهای تولید کننده اتصالات از کیفیت ساخت بیشتری برخوردار هستند. این کیفیت بیشتر، حاصل استفاده از مواد با کیفیت تر و تکنولوژی های بروز تر است؛ بنابراین بدیهی است که برندهای با کیفیت، قیمت بیشتری نیز داشته باشند.

یکی از معتبر ترین مراکز جهت تهیه اتصالات رده 40 بنکن و سایر برند های با کیفیت، شرکت آهن صنعتی با آدرس وب سایت ahansanati.com می باشد. شما در این وب سایت می توانید لیست قیمت انواع مختلفی اتصالات رده 40 و سایر رده ها، از جمله اتصالات جوشی امین را مشاهده کنید و جهت خرید یا گرفتن مشاوره از کارشناسان این مجموعه، اقدام نمایید.

دایرکت ادمین و قابلیت های آن


دایرکت ادمین یک کنترل پنل معروف است که به طور گسترده در طراحی وب سایت و بهینه سازی منبع استفاده می شود. به دلیل قابلیت های قابل توجهی که در مدیریت سایت دارد در بین صاحبان مشاغل آنلاین متمایز است. این ابزار برای پاسخگویی به کاربران با سطوح مختلف تخصص طراحی شده است و آنها را قادر می سازد تا وب سایت های خود را به طور موثر مدیریت و ارتقا دهند.

چیزی که به شناخت و محبوبیت گسترده دایرکت ادمین کمک کرده است، مقرون به صرفه بودن، مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها، رابط کاربر پسند و سرعت استثنایی آن است. این عوامل باعث شده است که بسیاری از صاحبان وب سایت به دنبال راه حلی مؤثر و کارآمد برای نیازهای مدیریت وب سایت خود باشند.

اگر شما هم به تازگی وب سایتی را راه اندازی کرده اید و به دنبال یک کنترل پنل مناسب برای مدیریت آن می گردید، با ما در ادامه این مقاله از نیوسئو همراه باشید. در این مطلب قصد داریم به طور جامع شرح دهیم که دایرکت ادمین چیست، چه خصوصیاتی دارد و چه چیزی آن را از سایر کنترل پنل های میزبانی سایت متمایز می کند.

دایرکت ادمین چیست؟
دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی سایت است که تقریبا همانند سی پنل عمل می کند و برای مدیریت سایت های مبتنی بر پایتون، جوملا، پی اچ پی، وردپرس و… کاربرد دارد.

در حال حاضر Direct admin جزو محبوب ترین ابزارهای مدیریت سایت محسوب می شود که به دلیل برخورداری از امکانات و ویژگی های منحصر به فرد خود، با استقبال خوبی از سوی مدیران سایت ها مواجه شد.

این کنترل پنل مدرن و قوی می تواند به سادگی از انواع محیط های میزبانی از مشترک گرفته تا سرورهای مجازی و اختصاصی را پشتیبانی کند.

دایرکت ادمین ابزاری عالی است و استفاده از آن به مدیران سایت ها کمک می کند در زمان خود صرفه جویی کنند.

با داشتن این نرم افزار تقریبا به هر چیزی که برای مدیریت سایت خود لازم دارید، به راحتی دسترسی خواهید داشت. از جمله ویژگی هایی که در دایرکت ادمین وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

phpMyAdmin،
MySQL
SSL
پیکربندی وب سرور
SSH
پیکربندی سرور ایمیل
دایرکت ادمین موجب می شود کنترل کاملی بر سرور خود داشته باشید و عملکردهای سایت را به خوبی تحت نظر بگیرید.

ویژگی های دایرکت ادمین چیست؟
پس از اینکه به خوبی دریافتید که دایرکت ادمین چیست، باید ویژگی های آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا برای مدیریت سایت خود به Direct admin نیاز دارید. پنل میزبانی دایرکت ادمین به مدیر سایت این امکان را می دهد که پایگاه داده ها، حساب های ایمیل، دامنه ها، امنیت و… را در سایت خود مدیریت کند.

استفاده از دایرکت ادمین بسیار آسان است و رابط کارآمد و ساده ای را ارائه می کند که هم برای کاربران مبتدی و هم برای حرفه ای مناسب است. این ویژگی به خصوص زمانی که دامنه ها و سایت های متعددی را مدیریت می کنید، اهمیت دارد.

از جمله دیگر مزایای دایرکت ادمین قابلیت تنظیم بودن رابط کاربری است و هر فرد متناسب با سطح مهارت خود، می تواند از گزینه های متفاوتی در این ابزار استفاده کند.

ابزار دایرکت ادمین هم برای افراد حرفه ای و با تجربه کاربرد دارد و هم برای کسانی که به تازگی در حال گذراندن دوره آموزش وردپرس هستند.

ویژگی دیگر دایرکت ادمین که آن را به یک کنترل پنل پرطرفدار تبدیل می کند، سرعت بالای این ابزار است. DirectAdmin برای میزبانی سایت به حداقل منابع سیستم نیاز دارد و حتی برای سرورهای اختصاصی با بارگذاری زیاد نیز ایده آل به نظر می رسد.

این ابزار بر خلاف سایر کنترل پنل های موجود برای کار کردن نیازی به پیکربندی خاصی ندارد و به تنهایی می تواند خود را برای میزبانی هر محیطی تغییر دهد.

نکته مهم در مورد دایرکت ادمین این است که در صورت از کار افتادن یا مسدود شدن سرورها، این ابزار به طور خودکار مجددا راه اندازی می شود و دیگر نیازی نیست نگران این مشکل باشید که سرورهای شما از کار بیافتند.

قسمت های مختلف دایرکت ادمین
کنترل پنل دایرکت ادمین وردپرس دارای بخش های مختلفی است که هر یک از آن ها دسترسی های مخاطبی را برای کاربر فراهم می کنند. به عنوان مثال بخش های مدیریت، نمایندگی و کاربر در این ابزار قابل استفاده هستند.

در ادامه به معرفی برخی از قسمت های دایرکت ادمین و کاربردهای هرکدام از آن ها می پردازیم:

مدیر فایل: دایرکت ادمین دارای یک مدیر فایل( File Manager) برای مدیریت تمام فایل های شما در کنترل پنل است. در این قسمت می توانید هر فایلی را که می خواهید آپلود، حذف، دانلود، ایجاد و ویرایش کنید یا تغییر نام دهید. به لطف ویرایشگر قدرتمند مدیر فایل دایرکت ادمین، امکان ویرایش تمام فایل های وب سایت با هر فرمتی از قبیل HTML، CSS، JS، PHP وجود دارد.
ایجاد بک آپ: این بخش همانطور که از نامش پیداست مربوط به تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی بک آپ ها می شود.
اطلاعات سیستم و فایل ها: به کمک این قسمت مدیر سایت می تواند به تمام اطلاعات سیستم و داده هایی که بارگذاری شده است یا فایل های بکاپ به صورت فایل فشرده دسترسی داشته باشد.
پشتیبانی: قسمت راهنمایی و پشتیبانی مختص زمانی است که مدیر وب سایت در خصوص یک مشکل نیاز به کمک و مشاوره کارشناسان دارد. همچنین تیکت هایی که به تیم پشتیبانی دایرکت ادمین ارسال می شود در این بخش قابل مشاهده است.
ایمیل منیجر( Email Manager): بخش مدیریت ایمیل ها در دایرکت ادمین امکاناتی را برای افزودن اکانت جدید، تغییر رمز ورود به ایمیل حساب دایرکت ادمین، پاسخ خودکار به ایمیل های دریافتی و چندین قابلیت دیگر را برای مدیر سایت فراهم می کند.
دایرکت ادمین یا سی پنل؟! کدام مناسب تر است؟
تا اینجا متوجه شدیم که دایرکت ادمین چیست و هر کدام از ویژگی های آن چطور در مدیریت سایت به وبمستر کمک می کنند.

ممکن است برای افرادی که در حال گذراندن دوره آموزش دایرکت ادمین هستند این سوال ایجاد شود که آیا واقعا دایرکت ادمین از بقیه کنترل پنل ها بهتر است؟

تفاوت های دایرکت ادمین و سی پنل چیست؟

در پاسخ به این سوال ها باید گفت دایرکت ادمین و cpanel تفاوت اساسی با هم ندارند و هر دو جزو بهترین کنترل پنل ها برای مدیریت سایت محسوب می شوند. با این حال برخی از جزئیات در این کنترل پنل ها با همدیگر فرق می کند و مدیران سایت ها باید بر اساس نیاز خود و سطح دانش و مهارتی که دارند برای انتخاب یکی از کنترل پنل های دایرکت ادمین یا سی پنل اقدام کنند.

سی پنل از لحاظ گرافیکی قوی تری است اما این ویژگی سبب می شود سرعت آن نسبت به دایرکت ادمین کمتر باشد.
دایرکت ادمین امکان دسترسی رایگان به برخی از امکانات پایه ای و ضروری مدیریت سایت را برای همه کاربران فراهم کرده است اما برای ارتقای این نرم افزار و استفاده از ویژگی های پیشرفته تر باید هزینه ای را بپردازید.
در سی پنل ابزارهای بیشتری به صورت رایگان قابل استفاده هستند اما هزینه کلی که برای خرید سی پنل پرداخت می کنید بسیار بیشتر از دایرکت ادمین است. بنابراین اگر نیاز به امکانات خیلی پیشرفته ندارید، می توانید مدیریت سایت خود را با قابلیت های رایگان دایرکت ادمین به خوبی انجام دهید.
سخن پایانی
انتخاب کنترل پنل مناسب و سرویس میزبانی با امکانات کافی یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران سایت ها باید برای پیشرفت کسب وکار آنلاین خود انجام دهند. ابزارهای مختلفی که در محتواهای آموزش سئو نام آن ها را مشاهده می کنید هر کدام قابلیت های مختلفی داشته و امکانات متعددی را در اختیار وبمستر قرار می دهند. با مطالعه این مقاله دریافتیم که دایرکت ادمین چیست، چه تفاوت هایی با سی پنل دارد و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد بهبود سئو سایت خود را دارید و می خواهید این را با کمترین هزینه انجام دهید، از کنترل پنل دایرکت ادمین برای مدیریت عملکردهای سایت خود کمک بگیرید.